M: 0 6 - 2 5 0 8 5 8 9 0

Faalangstraining

Faalangst?

Faalangst bij dyslexie ontstaat vaak omdat je steeds weer de ervaring hebt gehad dat je wel je best deed om iets goed te doen maar dat vervolgens niet goed lukte.

Dat is precies wat er ontstaat: faalangst. De angst die je hebt om te falen,
anders gezegd; om niet meer te kunnen slagen.

Het vreemde ervan is dat je het jezelf uiteindelijk allemaal aanpraat. Jij alleen dus, kan dit ook weer gaan veranderen. Gelukkig zijn daar goede methodes voor!

Iteach maakt  gebruik van “Teken je gesprek over Faalangst”, van Adinda  de Vreede:

Je negatieve gedachten, de zogenaamde “niet-helpende gedachten”, gaan we hierbij op het papier zetten zodat duidelijk is hoe jij eigenlijk denkt.
Vervolgens gaan we deze ombuigen naar “helpende-gedachten”.
Op den duur gaan die jouw negatieve gedachtes vervangen en herstel je hierdoor je zelfbeeld.

Herken jij als ouder de volgende punten bij je kind?

– Er is sprake van een negatief zelfbeeld?
– Je dochter/zoon let alleen maar op alles wat er fout gaat (tijdens het leren of bij de toetsen.)

– Het legt de schuld ervan steeds bij zichzelf neer.
– Hij of zij kan slecht voor zichzelf opkomen.
– De lat ligt wel heel erg hoog.
– Of begint maar steeds niet aan het leren?

Zet vandaag nog de eerste stap en schrijf je in!

F
F
Contact Me :

Name:

Email:

Verification Image

Enter number from above: